Paragliding

Délka běžecké části: 1288 metrů
Klesání běžecké části: 84 metrů
Stoupání běžecké části: 70 metrů

Délka letecké části: 4 km
Převýšení letu: 490 m

Piloti vyjedou s padáky lanovkou nahoru, je potřeba mít na paměti, že ti nejlepší běžci budou na předávce už 16 minut po startu závodu a to znamená moc se nezdržovat.

Padáky si piloti uloží do horní části startovací plochy pod větrný rukáv a sami se přesunou k bráně u Turistické chaty, kde je předávka štafety. Po předávce štafety piloti běží  k horní stanici lanovky a pak se vracejí po vyznačené trase na lesní pěšinu směřující k startovací ploše.

Pravidlo této disciplíny je dostat se dolů za každou cenu. Po doběhnou na startoviště piloti zhodnotí povětrnostní podmínky a možnosti startu a rozhodnou se buďto pro start nebo pro seběh s kopce na předávku štafety ke svému cyklistovi.

Na letecké trati nás ale nově čeká otočný bod, který musí piloti dosáhnout ze vzduchu či ze země.

Piloti, kteří by z jakéhokoliv důvodu přistáli mimo oficiální přistávací plochu musí závod dokončit se svým vybavením na zádech. Vyjímkou je jen situace, kdy padák zústane viset na stromě či na jiné překážce a nelze jej jednoduše stáhnout na zem.

Pokud se piloti rozhodnou letět, doběhnou si pro své vybavení k větrnému rukávu a odstartují. Zaletí k otočnému bodu a zamíří k cíli. Na přistávací ploše je čeká vytýčený kruh o průměru 20 metrů, do kterého se musí trefit. Pokud se tak nestane, čeká je nejprve vběhnutí do tohoto kruhu a pak trestné kolečko, po kterém zamíří rovnou na předávku štafety. Pro piloty, kteří se rozhodnou běžet s kopce dolů platí jednoduché pravidlo, že padák mohou nechat nahoře na kopci, ale musí proběhnout stejnou trať včetně otočného bodu, a dole na přistání je to pro ně stejné, jako by se při letu netrefili do kružnice. Tedy nejprve vběhnou do kružnice, pak oběhnou trestné kolečko a teprve pak rovnou do cíle.

Po předávce počkají piloti v prostoru cíle, aby mohli společně s běžci a cyklisty dokončit závod závěrečnou disciplínou.

Podmínkou startu je:

  • platný pilotní průkaz k dané kategorii kluzáku,
  • technický průkaz ke kluzáku,
  • záložní padák a přilba,
  • povinné ručení.